A6W

Pewnie większość z Was już zna aerobiczną 6 Weidera. Może nawet podjęliście się wyzwania. Jakie są rezultaty, Wasze opinie?  
Osoby, które jeszcze nie miały okazji spróbować gorąco zachęcam i trzymam kciuki!!

Aerobiczna 6 Weidera została opracowana w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku, jednak jej popularność wciąż rośnie. Są to specjalnie dobrane ćwiczenia fitness, których celem jest wzmocnieni mięśni brzucha oraz ukształtowanie ich rzeźby.


Leżąc na plecach wykonujemy  sześć różnych odmian brzuszków przez sześć tygodni. Każdego dnia intensywność ćwiczeń rośnie. Zaczynamy od jednej serii na którą składa się sześć powtórzeń. Ostatniego dnia mamy do wykonania trzy serie po aż 24 powtórzenia. 

Kluczową rolę w treningu odgrywa motywacja- musimy konsekwentnie od pierwszego dnia wykonywać zaplanowane ćwiczenia. Każdy dzień odgrywa istotną rolę w całym cyklu. Nie należy robić przerw dłuższych niż jeden dzień ze względu na zatrzymanie obciążenia mięśni. Ćwiczenia możemy wykonywać przez 42 dni bez przerwy albo 49 dni czyli 7 tygodni. Wariant II- 49 dniowy zakłada możliwość zrobienia jednego dnia przerwy w tygodniu. Może być to najmniej dogodny dla nas dzień. 

Do wykonywania ćwiczeń nie potrzebujemy żadnych specjalistycznych sprzętów. Pamiętajmy jedynie aby kłaść się na płaskim podłożu - dywan czy mata. 

Trening składa się z 6 ćwiczeń, które wykonuje się jedno po drugim, tak by nie dochodziło do rozluźnienia mięśni brzucha. Najważniejsze jest utrzymanie danej pozycji przez 3 sekundy!!

Poniżej zamieszczam rozpiskę wraz z bardzo pomocnymi, szczególnie na początku, rysunkami wraz z opisem poszczególnych ćwiczeń.


Dla wszystkich posiadaczy Iphone polecam darmową aplikację "Steel ABS", w której napakowany pan liczy nam powtórzenia i pilnuje abyśmy nie zgubili się w pilnowaniu, który dzień treningu aktualnie mamy.;)

Na tę chwilę ćwiczę "Skalpel" z Ewą Chodakowską, o którym także będzie mowa na blogu! 
Pewnie kiedyś spróbuję podjąć się wyzwania ukończenia Weidera. Już raz do niego podchodziłam, chyba w okresie gimnazjum i niestety zabrakło mi wytrwałości- zakończyłam ćwiczenia na około 30 dniu. 

Powodzenia!

10 komentarzy:

  1. Probowalem I przyznam, ze lekko nie jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. czuje już moje zakwasy na brzuchu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja doszłam prawie do końca, ale nie widać efektów. :(

    fashionbyvera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. mi brak motywacji:( jestem leniem jakich mało:P
    ps. dawaj adres to CI wyślę micela biedronkowego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tegoroczną maturzystką i obecnie mam wakacje oraz sporo wolnego czasu. Myślę, że powinnam zacząć przygodę z jakąś aktywnością fizyczną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz muzykę oraz jazdę na rowerze gorąco polecam spinning. Poszukaj czy któryś klub fitness w Twoi mieście ma go w ofercie. Pierwsze zajęcia to walka z samym sobą. Jest ciężko i nie ma co tu ukrywać. Później żyć się bez tego nie da!!! Jestem całkowicie zakręcona na spinning i nie przerwę tego nigdy! Szybko spalisz kalorie i wykształcisz mięśnie. Polecam każdemu!!!;)

      P.S niebawem na blogu obszerny post o spinningu;)

      Usuń
  6. A6W dla wielu, szczególnie początkujących, może okazać się zbyt trudny, dlatego polecam na początek Mel B z YouTube. Trenuję z nią brzuch i pośladki ;] Rower jest także świetny dla wejścia w sezon bardziej aktywny ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Super efekt paznokci :)
    Zapraszam na super rozdanie :)



    E. :*

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za wszystkie komentarze i sugestie!
Zapraszamy ponownie i zachęcamy do obserwowania :)

Copyright © 2016 Good to try ! , Blogger